Povestea care sta la baza acestui proiect este destul de ambitioasa - isi trage radacinile dintr-un proiect la care lucrez de despre planeta fictiva Ninu. In cazul adaptarii pentru acest proiect In afara de cateva linii generale necesare genului steampunk, povestea urmareste destinul mai multor personaje de pe toate palierele sociale. Genul ales - steampunk - este destul de greu de inteles pentru cei care il intalnesc prima oara - cu atat mai alambicat poate parea o iteratie a genului, o incursiune intr-un univers aproape in intregime fictional. Pentru a evita confuziile in primele numere ale seriei (si note de subsol consistente) acest material va lista raspunsuri la majoritatea intrebarilor despre locatii, tehnologie, geologie, cosmologie s.a.
Iata cateva intrebari la care acest material va raspunde cu ilustratii si descrieri:
Planeta Ninu, protocontinentul Ndwana. Anul 1820 de la Incidentul Cassandra.
Situat intre meridianele Tu si Te, Quantum Obscura este cea mai mare entitate politica de pe continent. Dincolo de granitele din nerth se intinde podisul Armentiers – o zona uriasa, dar neexplorata din pricina deselor furtuni ale Anomaliei. Spre nerth-weese se afla campiile si fiordurile salbaticilor Htu. La sooth de arhipelagul Dogon se afla peninsula Apsu, tinutul Celor Care Soptesc Apei – infricosatorii Eyree. Dincolo de versantii lantului muntos Inkunga, spre nerth-ees-he, bestiile-spirit Kthak stapanesc absolut peste teritoriile cele mai ravnite de pe continent – zonele cu cele mai bogate mine de gravifoton.
Massive Haven - orasul-capitala al Quantum Obscura - este o asezare atipica - in sensul ca, desi este cam de dimensiunile Parisului, aceasta capitala are cutie de viteze, carma, elevatoare si marsarier. Cu alte cuvinte, zboara. Si pentru ca motarele cu aburi specifice epocii Quantum Obscura, indiferent cate de uriase, nu ar putea face fata dimensiunilor si greutatii acestei asezari, tehnicienii Academiei Navaan au montat motoare cu fragmentatie, o masinarie care rontaie gravifoton - veti gasi in primele numere mai multe informatii despre acest material care va juca un rol pivotal in prima serie de 10 numere.
Orice poveste steampunk care se respecta are nevoie de personaje specifice: profesori nebuni, ingineri, criminali maniaci, călători, detectivi, agenți secreți, monstri din mitologia Cthulhu.
Cairo McIntosh, fost pilot de unitate Piston. Pentru moment, se ocupa de traficul cu gravifoton pe piata neagra.
Tulk Zedock - un urias care il urmeaza pe Cairo peste tot. Ii place sa arunce chestii in aer.
Venerabilul Edmund Adler Poe - liderul politic-religios al Quantum Obscura, mare maestru al Ordinului Salamandrei.
Duncan Heenehan - rivalul politic al lui Poe, Cancelar Superintendent al Academiei Navaan, nodul central al tehnologiei si armatei in Quantum Obscura.
John Wesley Hopwood Esq.- Capitan Intendent HMS Youcatan
Olivia - Cea Care Sopteste Apei
Aenaa - regenta Eyree, pana la majoratul Oliviei
K - mercenar, specializat in asasinate
Landers Twistleton - Curatorul Catacombelor (bibliotecile Ordinului Salamandrei)
Trainload Ape - un functionar obscur, ajutorul lui Landers. Din motive necunoscute, poarta mereu dupa el o lopata de campanie Krupp.
Harkins Pyek - luptator serkana, bratul lung si nevazut al intrigilor lui Poe
Unionisti– cetateni ai celui de-al Treilea Protectorat (Quantum Obscura)
Htu (pronuntie: ha'zu) – triburile din zona fiordurilor de pe coasta de vest a Marelui Podis Central.
Eyree – veniti de dincolo de Meridianul Interzis Ta (oamenii apelor) – retrasi si spirituali, refuza orice conflict.
Kthak – Imagineaza-ti cele mai crunte unitati de gherila. Inmulteste cu o suta ferocitate si experienta lor. Plus, cand lupta, au prostul obicei de a se transforma in fum. Mda, incearca sa tai fumul cu cutitul.
Armentiers - Tara Vechilor Idoli, o intindere uriasa in nordul Marelui Podis Central, neexplorata din cauza deselor manifestari ale Anomaliei.
(veti vedea dupa cateva numere de ce am inclus o locatie la Factiuni)
Cateva locatii de interes pe Metropolis
Districtul Lucratorilor
Situat intre Docurile Comerciale si Cimitirul Navelor, o zona relativ sigura in care isi duce viata patura de mijloc a capitalei.
Dupa tentativa de asasinat asupra venerabilului Poe districtul a intrat sub incidenta legii 9, circulatia dupa lasarea intunericului a fost restrictionata si o serie de alte libertati sociale au fost eliminate prin decret direct.
Districtul 401
Oficial, Districtul 401 nu exista.
Docurile Academiei Navaan
Zona off-limits pentru cetatenii obisnuiti. Oamenii generalului Heenehan dispun de prerogative speciale – cu alte cuvinte, viata celui care se aventureaza pe docurile academiei fara documente speciale, atarna de un fir. Un fir de canepa, destul de lung, de obicei atasat de bratul lung al unei macarale industriale…
Docurile Comerciale (Depozitele Eiffel)
Refacute partial dupa o manifestare a Anomaliei, docurile comerciale asigura logistica necesara importurilor, in special celor de cereale si carbuni.
Ospiciul R.R. Delacroix
"Despre RR Delacroix, care mi-a fost coleg si prieten pot vorbi doar cu groaza extrema in oase. Aceasta teroare nu are legatura cu disparitia sa recenta, un eveniment plin de detalii lugubre, ci mai degraba cu natura cercetarilor sale pseudo-stiintifice care au inceput mai bine de 70 de ani in urma la Academia Navaan, in Massive Haven…."
(Fragment din jurnalul lui Thiebold Hatroderick, Ofiter Secund HMS Pembroke)
Premonitorium
"Este de inteles ca Ordinul Salamandrei sa fie responsabil pentru ridicarea celei mai grandioase constructii de pe Metropolis – Sinstra, uriasa, grandioasa – cladirea Premonitoriumului e un monument in sine, o declaratie a credintei, simbolurilor si scopurilor Ordinului.
Dupa cum stiti probabil, Ordinul a fost, de-a lungul veacurilor, pastratorul tainelor vechi, al invataturilor oculte si ezoterice communicate – si accesibile doar – initiatilor. Nu vom explica aici aceasta religie a misterelor – ar fi imposibil de decantat cea mai mare cantitate de informatie de pe continent din perioada primilor Patriarhi pana la Al Treilea Protectorat, cu atat mai mult cu cat majoritatea acestor informatii sunt inaccesibile, ascunse de veacuri in catacombele Ordinului. Putem spune insa ca ocultistii se inspira din ordinele antice care preceda cu mult secolele iluminate ale Protectoratelor si Venerabililor sai lucru care nu de putine ori au condus la acuzatii de cult Intunecat si idolatrie a Apei Negre pe intinsul Marelui Podis Central."
(Istoria Salamandrei, scrisa de Dr. Marmaduke McKearns, 1401, Editura Julienne Verne)
Universul Metropolis, al planetei Ninu ca intreg, este depozitarul a numeroase credinte si mituri creationiste. Cel mai important dintre acestea este Shaggath (tinutul viselor, cthulhu).
In toate povestile cu eroi sau supereroi, cineva, de obicei un individ incruntat si cu putere destula (si mult timp la dispozitie) pune la cale un plan diabolic /slash/ machiavelic (sa-i zicem antisocial?).
Altcineva, de obicei un Bruce Willis care n-are deloc chef sa-si primeasca inapoi pistolul si insigna se trezeste pus in situatia de a salva Titanicul altora. In cazul nostru, Cairo McIntosh, un tip oarecare (asa crede el) pune bete in roate individului incruntat sus-amintit. Toate acestea se intampla intr-o atmosfera victoriana de inceput de secol XX alternativ, in care motoarele cu aburi pun in miscare toate masinariile cunoscute, de la prese de tipografie pana la masini de cusut, de la cuirasate zburatoare pana la costumele trupelor de Condotieri. Controlul asupra unui zacamant de material exotic (gravifoton) capabil sa inlocuiasca tehnologia complicata si greoaie bazata pe arderea carbunelui si a lemnului pune in miscare un plot cu o multime de straturi, o miza uriasa si o doza si mai si de pure awesomeness. Nu lipsesc din ecuatie cthulhu (The Old Ones, cei-care-dorm-in-adancuri), asasinii platiti, iubirile imposibile, politicieni ultra-corupti, genii militare cu sclipiri nelinistitoare in ochi, rayguns, exeschelete, orase zburatoare, evenimente la scara geologica (fragmentare continentala) si multe multe alte surprize.
Speram ca aceasta foarte scurta prezentare v-a starnit interesul, la fel cum ne place sa visam ca acest demers va ajuta la popularizarea genului Steampunk in BD-ul romanesc.
O mare parte din suma acestui proiect (cam doua treimi) merge la o tipografie cu experienta in tiparirea benzilor desenate (la ei au tiparit HAC si The Walking Dead), care ne asigura un produs de calitate. Pe langa revista mai scoatem si cateva afise grozave - detalii la recompense - de dimensiuni 48x34 cm, materiale necesare si pentru popularizare la eventualele evenimente de gen.
Pentru a scoate o revista ne trebuie un numar ISSN, iar acesta il poate obtine doar o firma - deci trebuie sa facem si asta.
Diacritice, corecturi, si mergem la tipar!
In functie de feedback-ul pe care il vom primi la acest numar, vom ajusta pe ici pe colo, prin punctele esentiale formatul seriei. Ne mai trebuie un plan editorial pe cel putin un an. Se lucreaza la povestea primelor 10 numere. Se cauta inker, colorist si investitori.
Laurentiu Neagu - story, desen, ink, coloring, lettering, marketing & layout.
Acest demers este un instrument de research. Vom imparti revista peste tot pe unde putem si daca raspunsul va fi pozitiv, trecem la treaba si METROPOLIS numarul 1 va vedea lumina tiparului intr-o forma si cu un continut GROZAV.