Picnic pe Dâmbovița - educație pentru viitorul orașului

5 euro +
1
devii prietenul nostru. Te informăm cu privire la toate evenimentele pe care le organizăm și vei fi invitat la toate evenimentele din cadrul proiectului. Bineînțeles, te notăm în cartea de onoarea online, deci te vom menționa online ca susținător al campaniei.

Data livrarii: December 2015
10 euro +
3
participarea la un tur ghidat prin locurile faine de pe lângă râu: Lacul Văcărești, NOD Makerspace, MNAC-Muzeul National de Arta Contemporana, CET Grozăvești

Data livrarii: December 2015
25 euro +
2
un exemplar din volumul „Orașul - un manual de utilizare”. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului. Livrarea publicației se va face în ianuarie 2016.

Data livrarii: December 2015
45 euro +
0
un exemplar din volumul „Orașul - un manual de utilizare” + un exemplar care va merge la o scoala la alegerea ta. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului.

Data livrarii: December 2015
100 euro +
0
numele tău, menționat în caietul de teme al volumului „Orașul - un manual de utilizare”, ca producător al primului capitol + pachetul de 45 euro. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului.

Data livrarii: December 2015
150 euro +
0
numele tău în lista oficială a susținătorilor inițiativei civice Dâmbovița Smart River + pachetul de 45 de euro. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului.

Data livrarii: December 2015
250 euro +
0 / 20
numele tău sau logo-ul firmei/organizaţiei tale pe instalația de pe Dâmbovița + pachetul de 45 de euro. Ne rezervăm dreptul de a refuza politicos sponsorizarea în cazul în care vor considera că asocierea dăunează imaginii lor, caz în care suma vă va fi returnată. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului.

Data livrarii: December 2015
500 euro +
0 / 10
numele tău sau logoul firmei/organizaţiei tale pe website + pachetul de 45 euro. Ne rezervăm dreptul de a refuza politicos sponsorizarea în cazul în care vor considera că asocierea dăunează imaginii lor, caz în care suma vă va fi returnată. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului.

Data livrarii: December 2015
1000 euro +
0 / 5
numele tău sau logo-ul firmei/organizaţiei tale pe coperta 3 a caietului de teme + pachetul de 500 de euro. Ne rezervăm dreptul de a refuza politicos sponsorizarea în cazul în care vor considera că asocierea dăunează imaginii lor, caz în care suma vă va fi returnată. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului.

Data livrarii: December 2015
1500 euro +
0 / 3
devii partener oficial al inițiativei civice Dâmbovița Smart River + pachetul de 500 euro. Ne rezervăm dreptul de a refuza politicos sponsorizarea în cazul în care vor considera că asocierea dăunează imaginii lor, caz în care suma vă va fi returnată. Costurile de livrare pe teritoriul României sunt incluse în pachet; livrarea se va face prin Poșta Română. Pentru livrări în afara României adaugă 20 de euro la prețul pachetului.

Data livrarii: December 2015
Descriere [ o lectura de ~ ]
Comentarii [ 0 ]
Updates [ 0 ]
Sustinatori [ 6 ]

În contextul tragicului eveniment petrecut la Clubul Colectiv pe data de 30 octombrie, am decis să suspendăm această campanie.  

 

Salut! 

Visezi la o un râu bucureștean de care să te bucuri așa cum se bucură parizienii pe Sena? Sau vienezii de Dunăre? Toate capitalele europene își venerează râul, l-au amenajat inteligent și acum se plimbă cu barca, mănâncă și chiar stau la plajă pe malurile lui. 

Dâmbovița este unul dintre locurile cele mai abandonate ale Bucureștiului. Noi credem că există un potențial major pentru amenajarea cursului râului. Credem că, împreună, putem face din malurile Dâmboviței un loc de întâlnire și de creat povești. Din această convingere am pornit Campania Dâmbovița Smart.

Pana la primăvară, vrem să transformăm această insulă într-un arhipelag. Un arhipelag de gânduri și mesaje, ale voastre, pentru un oraș inteligent. O intervenție urbană temporară, încăpătoare, pe care să ne adunăm cât mai mulți la un „picnic pe apă” și să ne exprimăm în scris, pe „insule”, dorințe și idei pentru un viitor mai bun al orașului.

Startul acestei campanii a fost dat de insula „Fac sistemul” provocată de Dan Perjovschi pe 10 octombrie, la ora 10.00, în prezența unor alți oaspeți de onoare:

- Angela Filote, şeful Reprezentanţei Comisiei Europene în România

- Cristina Șerbănuță, director interimar al Biblioteciii Naționale

- Aura Răducu, Principal Manager, EU Programme, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare

 

Dan Perjovschi si Ivan Patzaichin discura despre rau si oras, fabricand prima insula
Dan Perjovschi si Ivan Patzaichin discura despre rau si oras, fabricand prima insula
 
Prima insulă este pe poziție
Prima insulă este pe poziție
 
... și poate fi vizitată
... și poate fi vizitată
 

 

Arhipelag de idei pe Dâmbovița

Pe luciul apei plutește în prezent prima plută - prima insulă din arhipelagul pe care vrem să îl construim împreună. Un arhipelag de gânduri și mesaje. Ale voastre, pentru un râu inteligent și pentru un oraș inteligent. Pentru ca noi, cetățenii orașului, să inventăm noi moduri în care orașul poate fi trăit și construit.

Acest arhipelag Dâmbovița SMART, început cu insula "Fac sistemul" a lui Dan Perjovschi, va continua cu 5 insule cu următoarele teme: 

  • insula „Green” - despre nu nou mod de viață, mai ecologic
  • insula de antreprenoriat și industrii creative 
  • insula de cultură și educație
  • insula de cercetare și universități
  • insula de divertisment și spații publice.
 
 

 

Care este finalitatea?

Fiecare 1.000 de euro înseamnă o nouă platformă plutitoare. Arhipelagul crește pe măsură ce se adună susținători care doresc o voce în viața orașului. Dorim să construim minimum 1 insulă prin această campanie. Dar ne dorim să construim 5, iar asta se va întâmpla la fiecare mie de euro pe care o strângem prin crowdfunding.

 
 

Cu ce ajută proiectul? 

Cum definim valorile comune în orașul nostru? Care sunt instrumentele prin care putem influența viitorul orașului nostru? S-a facut ceva bine în ultimii ani in Bucuresti? Ce s-ar putea face și mai bine în continuare în legătură cu transportul, energia, locuirea, spațiul public, spațiile verzi sau alte teme relevante pentru oraș?

Toate aceste întrebări își găsesc răspuns într-un manual care se adresează mai ales elevilor de liceu, dar și ție, dacă vrei să afli mai multe despre orașul în care trăiești și despre ce poți face ca să îl transformi în Bucureștiul pe care ți-l dorești. 

 
 

Manualul pentru elevi de liceu

Manualul e aproape gata. El va fi pus la dispoziția elevilor pentru orele de dirigenție și începând cu anul 2016.

Timp de 13 capitole, am povestit despre Oraș. Despre cum arată, despre cum este locuit, înțeles, respirat, parcurs, imaginat, fabricat, abuzat sau folosit cu măsură... iar la final, îi provocăm pe liceeni să le povestească celor din jur despre felul în care înțelege fiecare să fie un locuitor bun al orașului. 

Pentru a stimula creativitatea acestui demers, am vrea să adăugăm acestui manual un caiet de teme, în care să arătăm că tot ce am scris înainte chiar se poate! Vrem să le arătăm elevilor că există personalități care se implică civic, dar și că locuitorii orașelor din România își pot aduna forțele pentru un scop comun, că ar putea colabora pentru un proiect pe care și-l doresc și nimeni altcineva nu îl face pentru ei. 

Orasul - un manual de utilizare
Orasul - un manual de utilizare
 

 

Stadiul actual al proiectului

Începând cu Concursul Arhi-pelag 2010 organizat de Asociația Ivan Patzaichin - Mila 23, acest sector al râului a devenit deja un loc destul de prezent în conștiința noastră de bucureșteni.

În luna iunie anul acesta, am organizat aici UrbanFest - festival al dezvoltării urbane, unde am creat o punte de legătură între diverse instituții, profesioniști, organizații non profit și locuitori, care împreună au putut experimenta și imagina noi utilizări ale râului.

Atunci, în cadrul proiectului Urboteca, am lansat și chestionarul Peștișorul de aur, iar răspunsurile și opțiunile celor 400 de repondenți de pănă acum arată dorința unui acces direct la apă și regretul în ceea ce privește numărul mic de poduri pietonale în zone cu fluxuri de circulație mari.

Asociația Ivan Patzaichin Mila 23 a reușit instalarea unor pontoane metalice de ambele părți ale oglinzii de apă de la care se pot porni traseele lotcii solare și a altor ambarcațiuni pentru o experiență inedită. Deasemenea, există aici acum un far plutitor cu rol de semnal.

Pe luciul apei plutește în prezent și prima insulă - germenele arhipelagului pe care vă invităm să îl construim împreună!

Ce mai avem de facut

Spațiul public plutitor pe Dâmbovița.

Mai întâi, să fabricăm plutele. Apoi, să creștem numărul de susținători ai proiectului Dâmbovița SMART.

Vei contribui la fabricarea instalației de spații publice temporare pe apă, iar mesajele tale vor ajunge la cei care au puterea și responsabilitatea să le transforme în acțiuni concrete.

Cu cât strângem mai multe contribuții, cu atât insulele vor fi mai multe și mai mari, și vocea noastră se va auzi mai puternic.

Contribuția ta va merge la construcția de noi insule, cu care să ocupăm Dâmbovița și să ne dovedim implicarea și grija față de oraș, creativitatea și disponibilitatea de a veni împreună pentru un scop comun.

 
 

 

Echipa proiectului

Suntem un grup de profesioniști și cetățeni care de 20 de ani ne implicăm activ în lupta pentru transformarea orașului București într-un loc mai bun de viață.

 

Organizatorii campaniei:

Asociația Ivan Patzaichin Mila 23 a fost înființată de Ivan Patzaichin, multiplu campion olimpic la 5 ediții ale Jocurilor Olimpice, cu scopul de a sprijini o mișcare de promovare a proiectelor de dezvoltare locală și a turismului ecologic.

Proiectele inițiate de Asociația Ivan Patzaichin Mila 23 au o puternică componentă educativă, promovând și explicând concepte moderne (ecoturism, turism cultural, turism sportiv, turism responsabil, turism lent) care pot activa avantajele competitive ale României: capitalul natural, autenticitatea, diversitatea peisajelor și biodiversitatea, varietatea formelor de relief, elemente specifice de cultură (tradiții, gastronomie etc.), precum și existența celei mai mari delte din Europa. De asemenea, proiectele Asociației au o importantă coordonată creativă, utilizând soluții care duc la memorabilitatea mesajului transmis, și sunt realizate în parteneriat cu alte entități cu solide preocupări în domeniu, obținând astfel maximizarea efectelor.

http://www.rowmania.ro/

 

Proiectul URBOTECA propune un dialog despre oraș, prin intermediul unor metode prietenoase online dar și la Atelierul Mobil Interactiv prin care este redată spațiului public, măcar temporar, componenta de discuție și schimb de idei. Scopul proiectului este de a facilita comunicarea legată de planificare și proiectare urbană, și de a ajuta la înțelegerea importanței și a conținutului documentațiilor de urbanism de către locuitorii orașului. Acest proiect este realizat, prin Granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România. Echipa actuală este formată din Asociația ATU – Asociația pentru Tranziție Urbană și Asociația Poiana lui Iocan.

http://www.urboteca.ro/

 

Space Syntax România este asociata companiei londoneze cu același nume - o companie desprinsă din cadrul biroului de cercetare Space Syntax, de la University College of London, Scoala de Studii Avansate.

De mai mult de 25 de ani, cercetarea Space Syntax în domeniul efectelor planificării şi proiectării a demonstrat că o serie de factori ce țin de configurația spațiului influențează puternic activitatea umană și valoarea socio-economică a locurilor. Space Syntax a dezvoltat metode inovatoare de analiză a spațiului, în mediul urban, în teritoriu și în clădiri complexe, această metodologie putând fi utilizată în fiecare stadiu al proiectului de la faza de creare a temei de proiectare până la evaluarea impactului.

http://www.spacesyntax.com/

 

DC Communication este o companie română de comunicare strategică integrată, înfiinţată în 1995. Este o organizație cu foarte multă experiență, în special în domeniul comunicării instituționale, care se implică și în proiecte de regenerare urbană, advocacy și consultare. A derulat campanii naţionale educaţionale şi de conştientizare, şi beneficiază de o echipă mare, bine instruită şi dedicată. Este principalul partener al Asociației Ivan Patzaichin - Mila 23.

http://www.dccommunication.ro/

 

Partenerii campaniei:

 

Ce se poate intampla ca proiectul sa nu existe

Intervenția temporară a arhipelagului de pe Dâmbovița este parte dintr-un efort susținut de promovare a unor noi valori urbane și umane. Este o demonstație că noi, cetățenii, ne putem aduna forțele și vocile pentru orașul nostru și pentru acțiuni care îl pot face mai bun.

Prima insulă este deja pe Dâmbovița, iar singurul risc este ca arhipelagul să rămână prea firav pentru a putea transmite mesajul de forță de care avem nevoie, printr-un minim de 5 insule tematice.