We Are Here Logo

We Are Here se face mare

sau

Cum va deveni crowdfunding-ul* -
cea mai populară metodă de finanțare și testare
a ideilor antreprenoriale deștepte din România.

share on

crowdfunding
/ˈkraʊdfʌndɪŋ/
substantiv

finanţarea unui proiect prin contribuțiile publicului-țintă.

dă scroll și citește povestea

Am început
în forță, în aprilie 2013.

După ce o serie de festivaluri culturale au fost anunțate că nu vor primi finanțarea din partea Institutului Cultural Român.

festivaluri culturale

săptămâni

Am gândit prima campanie ca pe o gală de fundraising virtuală pentru o serie de evenimente culturale de tradiție, obișnuite să se bazeze pe finanțări majore din partea Statului & a companiilor private. Era un sistem greu de întreținut pe vremea “crizei”, care dă dependență și la care credeam că există o alternativă mai bună.

Am vrut să vedem dacă se poate și altfel și am invitat în campanie 8 festivaluri-reper ale culturii urbane:

Anim’est, NexT, Ideo Ideis, SoNoRo, KINOdiseea, Green Hours Jazz Festival, Street Delivery, Temps D’images.

Lucrurile au fost făcute foarte repede, toată campania fiind lansată în mai puțin de o săptămână. Nu au existat recompense pentru susținători, conceptului de crowdfunding lipsindu-i astfel un element esențial.

Am înțeles că v-ați dori să continuăm.

După 4 luni de dezvoltare, cu o platformă adevărată, unde fiecare contribuție financiară era răsplătită,
în august 2013 lucrurile erau pe făgașul cel bun. De atunci au trecut aproape 2 ani (20 de luni, mai exact).

Vrem să vă povestim ce am făcut în tot timpul acesta.

Am găzduit de campanii.


Proiecte finanțate cu succes


Proiecte nefinanțate



Fonduri colectate pentru proiecte


euro

Fonduri returnate susținătorilor


euro

Le mulțumim celor de susținători

Am trăit campanie după campanie.

Cu aceleași emoții. Ne-am fi dorit să îi ajutăm mai mult pe fiecare dintre inițiatorii de proiecte.

Pentru că unii dintre ei au fost de-a dreptul magici.

Implant pentru Refuz + 209 susținători

au lansat al șaptelea album de studio: Cartography

Independenți de o casă de discuri și fără limite în creație, IPR le-au propus fanilor o colaborare directă - o chemare la arme: “Să facem împreună acest album. Avem acum oportunitatea de a crea acest material cu voi, oamenii care cred în noi, care ne-ați susținut de-a lungul timpului și care ne-ați inspirat să mergem mai departe.”

Vezi campania
share on

Lightwave Theatre + 56 de susținători

ne-au învățat că poezia dă viață păpușilor

Talentul trupei Lightwave Theatre a avut nevoie de un prim impuls: aveau nevoie de banii pentru păpușile spectacolului Iubitafizica, spectacol conceput pe baza cărții Iubitafizica scrisă de Iulian Tănase.

Vezi campania
share on

Ce a urmat

după campanie?

20

spectacole

8

invitații la festivaluri

participare în semifinală

Robert Obert + 25 de susținători

au convenit cu Dream Diggers că o bandă desenată făcută special pentru povestea albumului lor de debut ar intra la fix.
Ceea ce s-a și materializat.

Vezi campania
share on

ASUR + 166 de susținători

au trimis calendare științifice în școli 2 ani consecutivi

Vezi campania 2014
Vezi campania 2015
share on

Prima traducere românească a cărții Cosmos (Carl Sagan) cu prefață de Neil deGrasse Tyson cuvânt înainte de Ann Druyan a fost singura campanie finanțată în numai 10 zile de la lansare.

Vezi campania
share on

Abația + 106 susținători

au creat o bandă desenată după romanul SF românesc al lui Dan Doboș

Acțiunea Abației are loc cu mii de ani în viitor. Mare parte din omenire face parte dintr-un Imperiu Galactic, condus de-a lungul veacurilor de împărați și nobili mai mult sau mai puțin corupți sau incompetenți.

O descoperire neașteptată îl face pe împărat să creadă că poate elimina Abația din ecuația economică a Imperiului.

Vezi campania
share on

Iordache + 112 susținători

au lansat un album de jazz

Salut.
Mă numesc Iordache şi sunt saxofonist de jazz şi funk.
Așa a început aventura primului album de jazz românesc finanțat exclusiv prin crowdfunding.

Vezi campania
share on

Reptilianul + 58 susţinători

au documentat satele părăsite din Transilvania

Vezi campania share on

Care e următorul capitol în poveste?
Antreprenoriatul.

Din iunie 2015, devenim parteneri cu
Impact Hub Bucharest.

Punem la un loc experiența noastră în crowdfunding &
expertiza Impact Hub Bucharest în antreprenoriat.

Pregătim împreună următorul capitol al poveștii crowdfunding-ului românesc.
Un capitol în care accentul va cădea pe schimbul corect de valoare
între inițiatorii proiectelor și publicul care le susține ideile.

download kit de presă

Impact Hub Bucharest - 60 day Challenge
Impact Hub Bucharest Logo

De ce Impact Hub Bucharest?

Impact Hub este spațiul de lucru colaborativ care susține dezvoltarea antreprenorială oferind programe de dezvoltare și incubare a afacerii.
Prezent în București din 2012, Impact Hub a dezvoltat un model de succes care a fost sursă de inspirație pentru noi, fiind unul dintre actorii principali ai susțineri și dezvoltării mediului antreprenorial în România.

 

membri în comunitatea Impact Hub Bucharest

evenimente organizate

startup-uri înscrise în programele Impact Hub Bucharest

Care e următorul pas?

We Are Makers #1
1 iulie 2015, ora 19:00 @ Impact Hub Bucharest

Pe data de 1 iulie va avea loc prima întâlnire dintr-o serie de evenimente lunare la care îi invităm pe cei care iau în calcul o campanie de crowdfunding.

Despre ce vom discuta

  • cum se pregătește o campanie de crowdfunding și în ce stadiu trebuie să fie proiectul tău
  • cum îți promovezi campania înainte & după lansare
  • cum să îți prezinți proiectul în fața presei
  • cum îți poți testa și valida proiectul
  • ce poți oferi susținătorilor tăi ca recompensă

Ce vei primi?

  • vei fi primul care primește un kit We Are Makers - colecția de materiale special concepute de We Are Here pentru a te ghida pas cu pas de la pregătirea campaniei până la livrarea recompenselor.

Cu cine vei putea vorbi?

  • Irina Caraivan - co-fondator We Are Here
  • Andrei Dumitrescu - co-fondator We Are Here
  • Vlad Craioveanu - co-fondator Impact Hub Bucharest
  • Daniel Matei - marketing manager Impact Hub Bucharest

Acest eveniment este cu acces gratuit în limita a 20 de participanți.
Rezervă-ți locul completând formularul.


Secțiune dedicată Start-up

Așteptăm pe platformă antreprenori cu proiecte originale gata să își testeze produsele, să ceară feedback de la primii lor consumatori, să se dedice promovării și explicării noului concept pe care îl lansează.
Suntem dispuși să lucrăm cot la cot cu voi pentru succesul fiecărei campanii.

postează un proiect

Dezvoltare continuă a platformei

Începând cu 1 iulie 2015 vom pune la dispoziția inițiatorilor de proiecte o platformă updatată, în care vom încerca să le oferim cât mai multe instrumente necesare pregătirii și promovării eficiente a unei campanii.

Mai multe despre îmbunătățirile pe care le pregătim, pe 1 iulie!

postează un proiect