Dragi creatori de proiecte,

Prima conditie ca un proiect sa fie postat pe We Are Here este ca acesta sa fie un proiect. Adică să fie punctual, sa aiba un rezultat bine definit si un termen de livrare sau de lansare localizat in timp. We Are Here este un spatiu de intalnire intre oamenii creativi, adica voi, si comunitate. Este un schimb de valoare – tu vei primi ajutor pentru lansarea proiectului tau, iar publicul care te ajuta va fi rasplatit pe masura.  Ei trebuie sa stie exact in ce scop vei folosi banii si sa poata astepta momentul exact al lansarii proiectului in care au investit alaturi de voi.

Un proiect nu inseamna strangerea de bani pentru o cauza umanitara, pentru construirea unei cariere sau pentru infiintarea unui partid politic. Desi sunt absolut necesare initiativele de genul “salvam balenele”, “eradicam discriminarea rasiala”, acestea nu sunt proiecte care pot fi postate pe We Are Here.

Poti cere ajutor financiar pentru un proiect punctual, nu pentru proiecte pe termen lung.
O alta conditie a inscrierii pe We Are Here este ca voi sa fiti initiatorii proiectului. Nu puteti strange bani in numele altcuiva. unei afaceri sau al unui eveniment.

Pentru a fi clari, avem urmatoarele restrictii in postarea proiectelor:

  • Nu acceptam proiecte personale (pentru acoperirea costurilor de educatie, vacante sau imprumuturi bancare).
  • Nu acceptam proiecte care contin imagini sau idei ofensatoare sau pornografie.
  • Nu acceptam proiecte care prezinta/ofera tutun, alcool, droguri sau medicamente.
  • Nu acceptam proiecte care promit imbunatatirea starii de sanatate, sigurantei,  statutului financiar, relatiei de cuplu sau care ofera recompense legate de lucrurile astea.
  • Nu se pot solicita imprumuturi sau oferi parti dintr-o afacere ca recompense.

In primul rand, proiectele voastre pot sa se incadreze in una din cele opt categorii: Film, Teatru si Dans, Muzică, Publishing, Design si Expozitie, Urban, Educatie, Stiinta si Tehnologie. Dar suntem la inceput si deschisi la sugestii – daca nu gasesti categoria in care se incadreaza proiectul tau, spune-ne. Vom gasi impreuna o solutie.

Numele proiectului: scurt, concis, explicit. Numele proiectului va fi afisat alaturi de imaginea aleasa, printre alte proiecte din aceeasi categorie, deci nu te grabi. Alege un nume care sa atraga comunitatea care intra pe platforma si care sa nu induca in eroare.

Alege imaginea cu care se va prezenta proiectul: o fotografie relevanta si graitoare sau afisul pe care l-ai pregatit. In plus, o imagine va face proiectul mai usor de recunoscut. Mai trebuie adaugata o descriere scurta, cat un tweet, care sa convinga vizitatorul sa intre pe pagina proiectului tau.

Odata intrat pe pagina proiectului, vizitatorul va vedea o prezentare scrisă. Gandeste-o ca pe un pitch. Trebuie sa convingi publicul ca proiectul tau este inovator, creativ, realist, realizabil si ca merita sa se implice alaturi de tine (tine minte ca o prezentare care contine si cateva fotografii este mult mai atractiva). Fii deschis, transparent, uman. Lasa-i sa te cunoasca, povesteste-le cum ai inceput, în ce stadiu se afla proiectul, care este obiectivul tau si de ce este el special. De ce s-ar implica? De ce ar alege sa fie parte din proiect? Nu uita, We Are Here nu este o platformă caritabila. Oamenii care investesc alaturi de tine sunt cei care isi doresc cu adevarat sa vada proiectul tau adus la viata.

O conditie ca proiectul tau sa fie postat pe We Are Here este sa concepi un filmulet de prezentare.  Stim cat de incomod este sa vorbesti in fata camerei.  Nu vrem sa te punem intr-o situatie ciudata, dar stim in acelasi timp ca oamenii reactioneaza la imagini. In miscare. Un video de prezentare creste enorm sansele de reusita a proiectului tau. De ce? Pentru ca oamenii vor sa vada omul din spatele unui proiect frumos. Vor sa-ti afle povestea, vor sa empatizeze cu tine. Nu uita, ei sunt partenerii tai si e firesc sa vrea sa te cunoasca.
Nu ai nevoie de abilitati de regie sau de montaj. Aseaza-te (sau nu) in fata camerei, fii sincer, natural si vorbeste-le despre proiectul tau cu pasiunea pe care ai investit-o in crearea lui.
Spune-le povestea ta si a proiectului. Fa-i sa creada si sa-si doreasca sa se implice. O persoana care crede va deveni si un ambasador.
Inca ceva: Ai oameni care cred in idea ta si au sustinut-o inca de la inceput? In special oameni (ceva) mai cunoscuti decat tine? Roaga-I si pe ei sa spuna doua fraze in fata camerei. Vor adauga si ei credibilitate ideii tale (mai ales daca sunt si simpatici).

Primul pas este iti calculezi un buget minim necesar. Fii realist in estimare si solicita o suma pe care crezi ca o poti strange. Nu uita ca orice campanie porneste de la apropiatii tai, de la prieteni si cunostinte, si abia apoi va avea posibilitatea sa ajunga la un public mai larg. Calculeaza cate persoane vei putea mobiliza, si ia ca reper aceasta cifra. Nu uita si costurile adiacente. Bugetul tau ar trebui sa contina urmatoarele:

  • Suma de bani necesara pentru lansarea proiectului
  • Costul recompenselor si costul livrarii lor
  • Comisionul We Are Here, intre 6% si 9%
  • Comisionul pentru administrarea contului de 3%

Pe We Are Here, ai doua variante de finantare:

1. Fixa

Te sfatuim sa alegi varianta asta de finantare in momentul care care stii ca nu poti da drumul proiectului tau pana nu s-a strans intreaga suma de care ai nevoie - in cazul productiei unor obiecte sau acolo unde costurile de fabricatie sunt rigide si nu exista posibilitatea sa mentii pretul final daca nu produci intreaga cantitate pe care ai stabilit-o initial.

2. Flexibila

Pentru evenimente sau festivaluri, spre exemplu, bugetele sunt ceva mai elastice decat in cazul produselor. De aceea, am hotarat sa dam si varianta finantarii flexibile pentru proiectele care sunt convinse ca isi pot realiza obiectivele chiar si cu o parte din buget. Finantarea flexibila inseamna ca poti beneficia de banii stransi de la comunitatea ta, chiar daca nu s-a strans toata suma specificata. Trebuie sa strangi, insa, minimum 30% din suma ceruta pentru ca banii sa ajunga la tine. In cazul in care nu reusesti sa ajungi la 30%, poate ar fi bine sa-ti regandesti proiectul sau modul in care-l comunici.

Exista, in mod evident, posibilitatea ca suma pe care ai solicitat-o sa fie depasita. Toti banii stransi vor ajunge la tine. Iti tinem pumnii si te vom sustine all the way!

Unul dintre cele mai importante calls to action ale proiectului tau sunt recompensele. We Are Here nu este o platforma caritabila, ci contributia financiara la proiectul tau trebuie sa fie avantajoasa si pentru public. Recomandarea noastra este sa ai recompense pentru cinci sume diferite. Si nu uita sa iei in calcul, in cadrul bugetului, si producerea si  livrarea acestor recompense.

Oferă recompense la fel de creative ca si proiectul tau (obiectele create de alti oameni trebuie sa aiba legatura cu proiectul tau). Oamenii se vor implica daca le oferi ceva de valoare. Fii creativ, nu apela la varianta cea mai la indemana. Gandeste-te la recompense creative pentru fiecare suma cu care contribuie publicul tau. Nicio suma nu e prea mica pentru contributii, si fiecare om trebuie rasplatit.

Incearca sa le oferi celor care contribuie financiar o experienta sau un lucru pe care nu il pot obtine altfel. Recompensele trebuie, evident, sa aiba legatura cu proiectul tau si sa ii faca pe cei care dau bani sa se simta parte din el.

Poti limita numarul recompenselor pentru o anumita suma. Daca faci o petrecere exclusivista, de exemplu, poti oferi participarea unui numar limitat de 15 persoane – asta va face vizitatorii campaniei tale sa aiba o motivatie foarte puternica.

Specifica data la care vor primi recompensele. In cazul in care ai creat un produs (si nu un eveniment, de exemplu), ia in calcul perioada de productie pentru o serie mai mare. Le poti da informatii despre recompense in sectiunea de Updates sau prin e-mail sau Facebook, de exemplu.

La finalul campaniei, vei primi de la noi o lista cu toate persoanele care te-au sustinut, alaturi de recompensele pe care trebuie sa le dai fiecaruia.

Pe We Are Here ai o luna in care sa strangi sustinatori. Prima saptamana si ultima sunt cruciale. În primele 7 zile ajungi la cei care vor spune mai departe povestea proiectului tau. Probabil ca acei oameni sunt prietenii si familia. Chiar daca ei nu se vor implica si financiar, desi ne indoim, sustinerea lor este o resursa inestimabila.  Ei vor fi cei mai activi sustinatori, ambasadorii ideii tale.

A doua categorie la care trebuie sa ajungi sunt acei cativa vizionari care adera instinctiv la ideile inovatoare. Sunt oameni carora le place inovatia, care cauta si sustin creativitatea. Ei au o putere extraordinara de a raspandi ideea ta si de a-ti legitima proiectul. Tot ce trebuie sa faci este sa le povestesti idea ta astfel incat sa le fie usor sa o povesteasca mai departe (ei bine, da, de-asta e bine sa aveti filmulet). Ei sunt poarta de intrare spre publicul larg. In afara de faptul ca este aproape imposibil sa ajungi la multi oameni dintr-o data daca nu ai resurse, marele public nu se va implica decat atunci cand vor avea exemplul unora care au facut-o deja.

Foloseste toata perioada sa vorbesti cu sustinatorii tai si sa aduni parteneri noi. Comunica in permanta cu ei, tine-i la curent cu stadiul campaniei si raspunde-le la orice intrebari ar avea,  in sectiunile dedicate de pe site. We are Here are o sectiune de comentarii destinata celor care au sustinut proiectul tau. Citeste-le cu religioziotate si raspunde-le ori de cate ori vorbesc cu tine. Tot pe site poti posta update-uri cu privire la evolutia proiectului, si ar fi bine sa o faci cat mai des. Este o modalitate foarte buna de a obtine feed-back de la comunitate.

Like?

Platformele de socializare sunt instrumente ideale pentru promovarea proiectului tau. Acolo sunt prietenii tai, prieteni carora le este foarte usor sa-si anunte la randul lor prietenii. Acel share disponibil pe pagina proiectului tau de pe We Are Here este foarte important pentru proiectul tau. Fa chiar si o pagina dedicata proiectului tau.

Bloguri

Daca ai deja un blog, e perfect. Foloseste-l pentru a le spune celor care te citesc despre proiect, si incurajeaza-I sa dea mai departe vestea.
Daca esti parte din comunitatea bloggerilor, spune-le si lor. Un articol despre tine pe un blog de succes inseamna o vizibilitate foarte puternica.

E-mail

Foloseste-te de el doar daca persoana careia ii adresezi e-mailul te stie. Nu trimite mailuri persoanelor necunoscute – cel mai probabil vor avea un efect opus celui pe care il cauti. Dupa cum stii, nu e nimic mai enervant decat sa primesti informatii pe care nu le ceri.  Proiectul tau e mult prea interesant ca sa ajunga in spam.

Offline

Intalnirile cu oameni in carne si oase sunt prilejuri geniale sa-ti faci cunoscut proiectul. Mergi la o petrecere in week-end? Poate nu ar fi rau sa fii un pic mai vizibil decat de obicei. Pana la urma, faci ceva extraordinar si vrei ca oamenii sa stie despre tine. Nu mergi la o petrecere in weekend? Inseamna ca ai timp sa organizezi tu una!

Acum e timpul sa te gandesti pe cine cunosti. Si pe cine cunosc oamenii, pe cine crediteaza. Daca esti un tanar designer, nu ar fi rau sa apelezi la sustinerea unui creator cu notorietate. Incearca sa tragi interesul persoanelor influente, pentru ca parerea lor conteaza.

Iti dorim succes in campanie si suntem aici daca ai nevoie de ajutor. Abia asteptam sa vedem ce idei ai!